Elhagyott az erő- avagy hol vagytok régi jó Star Wars játékok?

2018. Február 21. #sw #starwarsbattlefront #ea #dice #xbox #xboxone #playstation #playstation4

A Star Wars logó alatt rengeteg játék jelent már meg az elmúlt 20 évben, melyek között sok silány minőségű, és hála a tervezőnek rengeteg klasszikus is meglátta a napvilágot. Ki ne emlékezne a KOTOR-ra, a Jedi Academy-re, vagy a Republic Commando-ra? Mind imádtuk az első és második Battlefront csatáit, és a Force Unleashed ikonikus momentumát, mikor egy csillagrombolót kellett a mélybe rántanunk. Tudom, tudom…libabőr. De mi a helyzet manapság? Szomorú cikkünk következik.

Amikor a Disney bekebelezte a Star Wars jogokat, gyorsan le is paktált az EA-vel, és el is készült egy régóta várt cím újraélesztése, a Battlefront. Felemás fogadtatás, kevéske tartalom, de eszméletlen látványos és pörgős csaták. Nagyjából ennyit sikerült a DICE-nak és az EA-nek letennie az asztalra. Nem rossz, de nem az igazi, viszont egy vérbeli SW fan hosszú évek után végre kapott valami játékot melyben van X szárnyú és fénykard. Szép eladásokat produkált, de a sajtó és a játékos közösség tetemes része hol finoman, hol durván, de hangot adott elégedetlenségének.

Az EA eközben útjára indította a Galaxy of Heroes névre keresztelt mobilos játékot, melyben ismert Star Wars karaktereket kell összegyűjtenünk (meg is lehet venni jó pénzért), és belőlük kell egy ütőképes kis csapatot verbuválnunk, hogy végigverhessük a galaxist. A körökre osztott harcrendszer, a (telefonokhoz mérten) szép megvalósítás, valamint a folyamatosan bővülő tartalom képes a mai napig sok ezer játékost beszippantani.

Ahogy a Disney a filmeket ontja magából, a játékipar feltételezte, hogy így lesz ez a Star Wars témájú játékokkal is, de nem. 2017 végén piacra dobták a Battlefront II-őt, és hiába hogy minden tekintetben jobb és több lett elődjénél, a loot-box botrány (ami erősen fel lett fújva) beárnyékolta a játék diadalmenetét. Mi is az a loot-box? Mivel a fejlesztők minden extra tartalmat (DLC) ingyenesen adnak a játékosoknak, a kiadó beletetette a fizetős ládákat a játékba, melyekkel a játékosok gyorsabban fejlődhetnek, és ezzel előnyhöz jutnak azokkal szemben, akik nem vásárolnak ilyen ládákat. Ezek a loot-boxok nem kötelezőek, opcionálisak, és soha nem juttatott egy játékost sem akkora előnyhöz, hogy picit több játékkal és farmolással ne lehetett volna behozni. Azóta persze elült a botrány, és az EA ki is szedte a játékból ezeket a ládákat, és töretlen a Battlefront II sikere, lévén egy brutálisan élvezetes online shooterről van szó, melyhez egy közepes minőségű kampány is társul.

Na de elég a Battlefrontból, hol a többi beígért játék? A válasz sajnos az, hogy leginkább sehol. a Titanfall alkotói, a Respawn is dolgozik már régóta egy SW témájú programon, melyről a világon semmit nem tudunk, feltehetően alakul a Battlefront harmadik része is a DICE kezei alatt, és a Visceral-tól nemrégiben elvett projekt is formálódik, ha minden igaz, de hisszük, ha látjuk. A legújabb hírek szerint pedig a Disney fontolóra vette, hogy elveszi az SW jogokat az EA-től, és egy másik kiadó kapná meg. Csendben megjegyeznénk, hogy ez nem lenne akkora baj.

Zavar támadt az erőben sajnos, mert a régi klasszikusok fejlesztői szinte mind bezártak, és szétszéledtek más fejlesztő csapatoknál, és senki sem mer (vagy akar) olyan címeket újra elővenni, mint a KOTOR, vagy a Republic Commando. Pedig ezt kéne tenni, hiszen a játékosok nagy része igényli a jó sztorikat, és a single player játékokat, melyek nem merülnek ki annyiban, hogy folyosókon rohangálunk valami ismeretlen figurával, aki szabadnapján elmegy megmenteni a galaxist. Mi annak is örülnénk, ha jönne egy teljesen új, eddig nem látott történet, vagy egy Remaster valamelyik klasszikushoz.

Az idei E3-nak mutatnia kell valamit, mert ha nem, komoly felháborodás lesz a játékosok részéről. Ameddig erre várunk, egyet tudunk ígérni: idén szinte biztos, hogy jön a Lego Star Wars új része, hurrá. Az erő legyen veletek.