Rainbow Six: Siege - A modern taktikai FPS

2018. Március 22. #ubisoft #rainbow6siege #xboxone #palystation4

A Tom Clancy nevével fémjelzett játékok a 90-es évek óta folyamatosan érkeznek. Az író műveit rengeteg platformon feldolgozták, mert ezek a történetek nagyon jó alapot szolgálnak mind filmhez, sorozathoz, vagy játékhoz, mert hidegháború, és az utána történt események a mai napig aktuálisan lettek feldolgozva a regényekben. A játékok világában több feldolgozás is van, ott van a Ghost Recon sorozat, a Splinter Cell, a Hawx, a nemrég megjelent Division, vagy jelen alanyunk a Rainbow Six, aminek 2015-ben érkezett meg a Siege alcímre keresztelt epizódja, ami a mai napig kapja az újabb frissítéseket.

A Rainbow Six Siege 2015. december 1.-jén jelent meg PS4-re, Xbox One-ra, és PC-re. A játékmenet a PVP multiplayer alapjaira épül, de ez annyiban merül ki, hogy egymást kell lelőni. Itt nincsenek a megszokott játékmódok, mint például a Free for All, vagy a Capture the Flag, de egy ilyen játékmenet fényében erre nincs is szükség. Itt inkább a csapatos küzdelmeken, és az összjátékon lesz a hangsúly. A kör elején 2 csapatba kerülhetünk. Vannak a terroristák, akik vagy egy bombát, vagy egy túszt kell, hogy megvédjenek, és velük állnak szembe a kommandósok, akiknek az a feladatuk, hogy a bombát hatástalanítsák, vagy a túszt kimentsék, vagy mindkettő. A kör eleje felkészüléssel zajlik, a terroristák megerősítik a védelmüket, befalazzák az ablakokat, szögesdrótot pakolnak az ajtók elé, eltorlaszolják a nyílásokat. A Swat emberei pedig úgy készülnek fel, hogy drónokkal, és kis autókkal kell a terepet felderíteni. Ezután megtörténik a behatolás. Itt lesz izgalmas a történet, mert a Swattosoknak több felületük van erre is. Be lehet jutni az ajtót berúgva, a tetőről beugorva, vagy az ablakokat, falakat berobbantva. Ez a játékmenet ismerős is lehet, ám a körítés rengeteget ad az élményhez. A legfontosabb ezekben a harcokban a rombolható környezet. És itt nem úgy kell elképzelni, hogy az ajtók és ablakok kirobbannak, hanem itt a töltények is olyan lyukat vágnak a falon, amin onnantól kezdve átlátunk, és át is lőhetünk. Ez lehetőséget ad olyan taktikai lehetőségekre, hogy az ablak egy részét beütjük, hogy körülnézzünk, aztán azon dobjuk keresztül a gránátot, vagy az ellenfelet meglepve, felülről rárobbantva az emeletet lehet rajtuk ütni. Ám ha ennyi lenne az újítás, akkor nem lenne még 3 évvel később is az egyik vezető FPS játék, ugyanis itt vannak nekünk az operátorok. Az operátorok amolyan kasztoknak felelnek meg, csak itt a játékstílusok nem 1 emberben keverednek, hanem különböző karakterek különböző képességekkel. Az alapjáték tartalmaz 8 operátort, amelyek mind teljesen különböző játékstílust képviselnek. Ott van például Sledge, aki egy kalapáccsal vág utat magának, velünk van Smoke, aki a figyelemelterelésben profi, és ne felejtsük el Mute-ot, vagy Twitch-et, előbbi az elektronikát képes megbuherálni, utóbbi pedig a felkészülés alatti felderítésért felel. Az operátoroknál a fő szempont, hogy milyen országból származik. A japánok a technikai oldalért felelősek, az oroszok a fegyverekben domborítanak, az európai-amerikai operátorok pedig a nyers erőért felelősek.

Az alapjáték után folyamatosan kaptuk az újabb operátorokat, hasonló tendenciával, kettesével.  8 operátorral, és megannyi pályával bővültek azok, akik megvásárolták a season pass-t. Akik nem vásárolnak a játékhoz szezonbérletet, nekik sem kell csüggedni, a játék minden operátora elérhető „ingyenesen”, játékbeli pénzből megvásárolva, ehhez szimplán sokat kell játszanunk, és gyűjtenünk az R6 pontokat, a season pass tulajdonosai azonnali elérést kapnak hozzájuk. Azóta rendhagyó dolog történt, annyi új tartalmat készítettek a Ubisoft-nál  Siege-hez, hogy megjelent a Year 2 season pass is, ami újfent 8 operátort, fejlesztéseket, és új fegyvereket hozott, és lassan érkezik a Year 3. Az új pályák minden játékos számára elérhetőek, csak az operátorokért kell játékbeli, vagy valós pénzzel fizetnünk. Tavaly év végén nyilatkozták a fejlesztők, hogy 100 operátornál akarnak megállni, szóval még jó pár évig kapni fogjuk az újabb tartalmakat.

A Rainbow Six: Siege egy újabb mérföldköve a taktikai FPS játékoknak, ami hosszú időre meghatározta ezt a műfaj. Ám itt sem álltak meg a fejlesztők, mert a zombis co-op játékok sikerét látva úgy döntöttek, hogy ők is belerakják a játékukba ezt a lehetőséget, így megjelent egy újabb kiegészítő, a Rainbox Six: Siege Outbreak, ami egy kooperatív játékra kihegyezett túlélőmód. A megszokott pályákon kell túlélnünk a megszokott csapatunkkal, ám ezúttal a rettegés nem az élők miatt van, pedig ebben a játékban a halottak okozzák a legnagyobb nyugalmat.

Itt tart most a Rainbow Six: Siege, 3 éve van a köztudatba, és legrosszabb esetben még legalább ennyi idő van benne. Ha eddig még nem kóstoltál bele, még nem késő.