Recore - Egy méltatlanul elfeledett gyöngyszem

2018. Április 13. #microsoft #recore #xbox #xboxone

A Recore-ral a 2015-ös E3-mon találkozhattunk a Microsoft bemutatóján. A bemutatóban egy lányt láthattunk, aki robotkutyájával együtt próbál szembenézni a homokviharokkal, és más szörnyekkel. A bemutató végén főhősünk kutyája feláldozza magát gazdájáért, és az ő energiamagját felahsználva, egy új robotot kelt életre, ami egy rendkívül szívszorító pillanat volt. 1 évvel később pedig meg is jelent a Mark Passini (Metroid Prime), Keiji Inafune (Dead Rising), és Joseph Staten (Halo) közös munkája, és mérsékelt siker övezte, pedig volt benne potenciál.

A játék kezdetén főhősünk, Joule magához tér az altatásból, és azonnal rájön, hogy valami nem úgy történt, ahogy kellett volna, mert a Far Eden bolygó terraformálása után kellett volna felébrednie, de még mindig csak a végtelen köves, poros sivatagok tárulnak a szeme elé, a hatalmas erdők helyett. Azonnal útnak is ered robotkutyájával, hogy utánajárjanak mi történt a hosszú álom alatt. Itt el is kezdődik a felfedezés, és szembesülünk a harcrendszer legnagyobb érdekességével, a különböző színű ellenfelekkel. Ebből adódik, hogy több féle tüzelési módszerünk is lesz, különböző színekkel. A kék ellenfelekre a kék, pirosra a piros, a lilára jó például a kék, és a piros is. Rengeteg variáció létezik, és ezek nagyban megnehezítik a játékot, de nem kell Dark Souls nehézségre gondolni, egészséges kihívásra számíthatunk. Miután szétlőttük az ellenfelet tőlünk függ, mit csinálunk vele. Tüzelhetünk rá tovább, amivel kivégezzük, vagy kihúzhatjuk belőlük az energiacellát, amiért meg kell küzdenünk, mert nem adják könnyen, ami időigényes, ezzel is növelve a nehézséget, így csak rajtunk áll milyen nehézségen játszunk.

Persze nem a lövöldözés teszi ki a játék nagy részét, mégis a Metroid játékok készítője alkotta részben a Recore-t, így rengeteg platformer résszel fogunk találkozni, amelyek teljesítéséhez szükségünk lesz elsősorban nem kevés ügyességre, lesz egy pókra hasonlító kis robotunk, ami képes egy-egy függőleges felületes keresztülhúzni minket, tudunk duplát ugrani, és ruhánknak hála, tudunk a levegőben is suhanni. A felületekből is több féle van, lézereket kell kerülgetnünk, ugrás azonnal visszatöltő platformok, mozgó, eltűnő talajok várnak ránk, nem lesz egyszerű dolgunk. Fegyvereink, és robotjaink is külön-külön fejleszthetőek, ám ehhez nem keveset kell majd gyűjtögetnünk, mert a prizmakulcsok rendesen el vannak dugva, és rengeteg van belőlük. A 10-12 órás játékmenet nagy részét a felfedezés fogja kitenni, de hála a grafikának, és a körítésnek, ez nem lesz egyáltalán unalmas, egy korrekt sandbox élményt kínál a Recore minden korosztálynak.