Control élménybeszámoló - Jobb, mint az Alan Wake?!

2019. Szeptember 04. #control #controlgame #remedy #ps4 #xboxone

A Remedy nem tartozik a legtermékenyebb fejlesztőstúdiók közé. A Playstation 2 korszakban a Rockstarral karöltve ők alkották meg Max Paynet, sokunk kedvenc akcióhősét. Max kalandjai sok szempontból egyediek voltak, de igazán a játékmenetbeli újítások miatt, és a korszakra nem jellemző módon tálalt brutális és mélységesen emberi sztori miatt gondolunk rájuk vissza mosolyogva. A másik két ismert játékuk a vegyes kritikákat kapott Quantum Break, és az Alan Wake. Utóbbi sokak szerint az Xbox 360 legjobb exkluzív címe lett. Mesteri sztori és sztori vezetés, és olyan atmoszféra volt jelen a játékban, melyet azóta sem igazán láttunk. Bár a Remedy játékai nem sokban hasonlítanak egymásra, egy valami azonban közös, a bullet time alkalmazása, és a gunplay. Legújabb játékuk, a Control augusztus végén jelent meg, és kisebb meglepetésre, talán a legjobb játékuk lett. A Quantum Break kritikai és anyagi bukása után senki sem számított nagy durranásra, és mégis a Controlt világszerte imádják a kritikusok és a gamerek is. Persze messze nem tökéletes. Tény hogy a harcrendszer a telepatikus képességekkel kiegészülve elképesztően élvezetes, sajnos a történet egyes pontja elég kiszámíthatóak. A főhősről például a játék elején, a világon semmit nem tudunk, szépen lassan jönnek csak az infók, ahogy haladunk előre. Egy másik fura eleme a játéknak, hogy sok mindent meg sem tudunk főhősünkről és a cselekményről, ha nem szedegetjük össze az elrejtett dokumentumokat.

Technikailag olyan brutális a Control, hogy a jelenleg elérhető top 5 legszebb játékok közé is bőven befér. Ps4 Pro és Xbox One X-en egészen elképesztő a látvány, a gyengébb konzolok viszont eléggé izzadnak a játék alatt, melyre hamarosan érkezik a megoldás egy frissítés képében. Persze PC-n az RTX támogatásnak köszönhetően még szebben muzsikál. A fény és árnyékeffektek mesteriek, és a tükröződő felületek is lenyűgözőek. Na de mitől olyan jó ez? A Remedy mindent beletett, amit a játékosok szerettek előző játékaikban, és mindent kivettek szinte, ami miatt kapták a savat a Quantum Break megjelenése után. Maradt a remek sztori, az egyedi és brutál látványos harcok, és a már említett atmoszféra, mely magával ragad, és nem ereszt. Bár multiplayer abszolút nincs a játékban, ennek mégsem érezzük hiányát. A sztori kellően hosszú, és a felvehető mellékküldetésekkel még hosszabb lehet az élmény. Van-e értelme újra elővenni? Lesz! Ugyanis az ígéretek szerint érkezhet majd hozzá DLC (talán több is), és egyéb frissítések is. Érezni, hogy a fejlesztők mindent megtettek azért, hogy ismét kiemelkedőt alkothassanak, és ez sikerült is. A játék nem érhető el magyar nyelven, szóval egy kis Angol tudás (vagy egyéb) elengedhetetlen a teljes élmény átéléséhez, már csak azért is, mert nem lesznek átvezető videók, hanem nekünk kell majd az utunkba keveredőkkel kommunikálni.

A Control már elérhető Ps4 és Xbox One konzolokra a mi webáruházunkban is, amennyiben kedvet kaptál. Jó játékot Nektek!